Navegando por Assunto "Afeto (Psicologia)"
Agora exibindo 1 - 4 de 4
- Resultados por Página
- Opções de Ordenação
Item Afetividade na educação infantil: a relação entre os profissionais e as crianças no espaço escolar(2019-11-20) Silva, Diana Izabela da; Lins, Mônica; http://lattes.cnpq.br/8311084641303194Affection is still understood as a loving, affectionate conduct, and because of this, there is a lack of works that address its importance in human learning. For this reason, this research has a problem based on the search to understand how the influence of affection occurs in children who attend kindergarten. Therefore, the affection addressed in this research is based on the theory of Henri Wallon (1984), who argues that it goes beyond acts of affection, because it is linked to knowing, listening and caring about the development of the other, that in this case it is focused on the student; With the main objective of making an analysis of the influence of affective relationships between children and professionals who work in the classroom, in the learning process. For data collection, the semi-structured interview and observation were used, because the intention is that through these instruments, it is possible to understand the professionals' conception of affection and if it matches their attitudes, for this, six professionals participated in the study. research in addition to the students. During the exploration of the material obtained, we used content analysis according to Bardin (2011), which allowed us to make descriptions of the characteristics that will be important for the theme. And the results showed that there is a flaw in the conception of affection, but that does not interfere in practice, because in any person-to-person relationship, the affective relationship is present.Item A importância da afetividade na relação professor-aluno para a construção de aprendizagens(2021) Silva, Elitania Maria Nascimento da; Souza, Sandra Rodrigues de; http://lattes.cnpq.br/4678692939311710Item Mito e antropologia: um exercício de reflexão epistemológica(2019) Oliveira, Maria Cinthia Pio de; Sodré, Felipe Arruda; http://lattes.cnpq.br/7872778382648001; http://lattes.cnpq.br/3401225384923196Este trabalho tem como objetivo pensar a importância da temática do Mito para a Antropologia enquanto ciência. Uma vez que Mito e Razão são duas formas diferentes de conceber a realidade e que foram considerados excludentes entre si pelo pensamento grego. Desse modo, apresento uma revisão bibliográfica acerca do tema, assim como, desenvolvo um contexto da história da antropologia que faz referência à relação Mito x Razão, através de uma reflexão sobre o pensar antropológico, do fazer antropológico, do conhecer antropológico e, ao final, da razão antropológica, onde discorro sobre alguns sentidos da antropologia para a produção do conhecimento.Item Problemas emocionais podem provocar dificuldades na aprendizagem de crianças nas séries iniciais(2021) Silva, Gabriela Cabral da; Silva, Janaina Luciana da; Carvalho, Márcia Rejane Almeida de; http://lattes.cnpq.br/4015443671120866
